50 år, hvor vi har fejret kvinders værd
L’Oréal Paris er mere end et skønhedsbrand
L’Oréal Paris er mere end et skønhedsbrand
Vi har altid været engageret i at nedbryde barrierer mellem kvinder og deres ambitioner og på den måde hjælpe dem med frit at kunne gå frem mod deres skæbne. Og det starter med at kunne gå – frit og sikkert – på alle gader, i alle verdenshjørner. Gadechikane foregår overalt og tager kvinders ret til at føle sig sikre i det offentlige rum fra dem og trænger ind i deres dagligdag. Fordi det er i strid mod alt, hvad L’Oréal Paris står for, lancerede brandet den 8. marts 2020 Stand Up Against Street Harassment-programmet. Initiativet blev udviklet efter en international undersøgelse udført af L’Oréal Paris og IPSOS, der viste, at 78% af kvinder har oplevet sexchikane i det offentlige rum. Blandt de adspurgte svarede kun 25%, at nogen tilbød at hjælpe, og derudover svarede 86% af de adspurgte, at de ikke ved, hvordan de skal reagere, når de er vidne til sexchikane i det offentlige rum*.
Det er derfor, L’Oréal Paris har besluttet at slå sig sammen med Hollaback! – en international ngo, der stræber efter at gøre end ende på alle former for chikane. Målene for Stand Up er at skabe opmærksomhed om problemet med gadechikane og styrke 1 million mennesker med Hollabacks "5 D'er"-metode – et undervisningsprogram, hvor man på sikker vis lærer, hvordan man skal reagere, når man udsættes for eller er vidne til gadechikane. Alle kan blive en del af Stand Up -bevægelsen ved at blive undervist på standup-international.com, sprede informationen på de sociale medier ved at tage et billede med et "D" på hånden samt ved at følge hashtagget #WeStandUp.
*International undersøgelse udført af L’Oréal Paris med IPSOS, med data indsamlet i 8 lande med over 15.000 deltagere, april 2019.