Om os

L’Oréal Paris er verdens førende kosmetikbrand som gør sit yderste for at gøre luksusprodukter og skønhed tilgængelige for alle. Vores pionærånd leder vores videnskabelige ekspertise og utrættelige innovation, fra makeup og hudpleje til hårpleje og hårfarve. I 110 år har vores forpligtelse været sikkerhed, effektivitet og kvalitet. L’Oréal Paris har altid kæmpet for og fejret kvinders selvstændiggørelse, og vi udfordrer stereotyper med et moderne syn på kvindelighed. Vi støtter alle kvinder på deres rejse i at realisere sig selv ud fra deres egne regler og ønsker.

Skønhed i bevægelse 

L’Oréal Paris var forskeren Eugène Schuellers hjertebarn, og hans passion for videnskabelig fremgang skulle vise sig at lede skønhedsbranchen både dengang og i dag. Efter 110 års banebrydende forskning, kan L’Oréal Paris i dag stolt fremvise et udvalg af avancerede skønhedsprodukter med dokumenteret effekt. Det krævede år at skabe, formulere og fuldende vores samling af ingredienser: Reparerende Ceramide R til hårplejeserien Elvital Total Repair, Mexoryl SX – vores stabile UV-filter som vi selv har udviklet og Pro-Zylane – en anti-age-innovation produceret via bæredygtig grøn kemi og som indgår i vores ikoniske Revitalift Laser-hudplejeserie.

Jagten på ansvarlig innovation er en del af vores DNA. I mere end 30 år, har L’Oréal-koncernen investeret i udviklingen af alternative testmetoder. Lige siden 1979 har L’Oréals forskere været pionerer inden for arbejdet med at anvende rekonstrueret hud (”Episkin”) som et alternativ til dyreforsøg og derigennem kunne udføre de sikkerhedstest af vores produkter og ingredienser som der er behov for. Denne rekonstruerede hudmodel er resultatet af mere end 30 års forskning og ekspertise inden for vævsteknik. Modellen er et værdifuldt værktøj til at forstå de inderste mekanismer i hudens biologi på en meget hurtig måde i hudens eget system.

Så hvad indeholder fremtiden? Vi fortsætter udviklingsarbejdet på en ansvarlig måde og sigter mod at udskifte alle vores shampoo- og balsamflasker med 100% genanvendt og genanvendelig plastik inden årets udgang.

Skønhed som inspirerer

L’Oréal Paris er et fransk skønhedsikon over hele verden og repræsenterer skønhed i alle dens forskellige former. Vi tror ikke på at der er en universel skønhedsvision: skønhed er universelt unikt. Det berømte L’Oréal Paris ”Dream Team” består af ambassadører med forskellige oprindelser og baggrunde, blandt andet stjerner fra film-, mode- og musikbranchen. Disse exceptionelle kvinder er mærkets internationale talerør og afspejler vores forbrugeres mangfoldighed. L’Oréal Paris er et varemærke som styrker kvinders selvstændiggørelse i alle aldre. Et eksempel er samarbejdet me britiske Vogue med udgaven ”The Non-issue” i 2019 som netop fremhæver at alder er sagen uvedkommende.

Ud over kosmetik, står L’Oréal Paris for den frie parisiske, ambitiøse attitude og er blevet en ægte skønhedspartner til flere større begivenheder. Siden 1997 har L’Oréal Paris været den officielle makeup-partner til den prestigefyldte Filmfestival i Cannes, hvor mærkets skønhedsekspertise kommer filmen til gode. Derudover viser vi også vores skønhedsekspertise backstage hvert år under modeugen i Paris. Som et forbrugerorienteret brand, forvandler vi samtidigt disse store franske begivenheder til en mulighed for at dele vores skønhedsekspertise med alle. Vi gør modeugen i Paris lettilgængelig en gang om året med ”Le Défilé”, som er den første catwalk der er åben for offentligheden.

Skønhed som styrker

”Because I’m worth it.”

Disse fem simple ord er blevet et legendarisk udtryk for skønheden og styrke og gør luksus tilgængelig for alle. Med dette slogan var L’Oréal Paris banebrydende, da det var det første reklamebudskab som fremhævede selvtillid over alt andet. Siden det først dukkede op i 1971, har L’Oréal Paris’ slogan forenet forbrugerne omkring mærket og deres egenværdi. Men det er ikke det eneste symbol på styrke som brandet står bag. 

Vores talskvinder er sammensat af et forskelligt sæt rollemodeller der understreger kvindelig styrke og selvstændiggørelse, og som inspirerer andre til dagligt at udnytte deres talenter. Eva Longoria er en feministisk leder inden for underholdningsbranchen, og Jane Fonda er en ikonisk feminist, som kæmper for kvinders rettigheder og økologi. Liya Kebede samarbejder med Lemlem Foundation for at hjælpe kvindelige kunsthåndværkere i Afrika til at opnå en bedre levestandard ved at give dem adgang til lægehjælp, uddannelse og jobs. Doutzen Kroes danner partnerskab med ”Elephant Crisis Fund” og prøver på at omvende industriens tendens til dyremishandling. 

Alt hvad vi gør gennemsyres af L’Oréal Paris’ feministiske verden, heriblandt arrangementer som Women of Worth. Gennem dette arrangement, har vi i mange år hædret exceptionelle kvinder for deres frivillige arbejde som har hjulpet deres samfund. Arrangementet giver en højprofileret platform til disse kvinder og støtter deres projekt med nødvendig finansiering. 

STAND UP!

”L’Oréal Paris står for at styrke hvert eneste skridt i kvinders liv. Sexchikane på gaden er i direkte konflikt med vores engagement om at løfte kvinders følelse af selvværd. Sammen med Hollaback! og andre lokale NGO-partnere, opfordrer vi mænd og kvinder til at tage et standpunkt og agere på en sikker måde når de ser eller udsættes for sexchikane. Sammen kan vi skabe en verden for piger og kvinder hvor de kan bevæge sig rundt uden at frygte chikane. 

Denne sag er det værd”. Delphine Viguier-Hovasse, Global Brand President hos L’Oréal Paris.

Med lanceringen af vores internationale program, ”Stand Up”, i samarbejde med NGO-eksperten Hollaback! og deres ekspertise, ønsker vi at uddanne én million kvinder og mænd i hvordan de skal gribe ind hvis de er vidner til eller oplever sexchikane på gaden. På denne måde, bidrager vi med at skabe en mere lige kultur med respekt og værdighed. For vi alle er det værd.

*Ipsos – International undersøgelse om sexchikane på offentlige områder – L’Oréal Paris – april 2019.