Vi forpligter os til dokumenteret effektivitet

Videnskaben bag formler

L’Oréal Paris’ laboratorie for hudpleje helliger sig fuldt ud udviklingen af effektive L’Oréal Paris formler.
Alle teammedlemmerne er videnskabeligt uddannet (enten biologi, farmaci og biokemi eller kemi) og lidenskabeligt op i deres arbejde.
Denne vifte af discipliner er altid en fordel, når det kommer til udveksling af informationer med vores partnere under skabelsesprocessen af et
produkt helt op til det øjeblik, det når ud til vores kunder. Vores hold af forskere leverer ekspertise i aktive stoffer og hudfysiologi, der anvendes til undersøgelsen af formelvidenskab, analyser, mikrobiologi, fysisk-kemiske egenskaber og vurdering af ydeevne. 
Vores marketing team sikrer, at vores produkter imødekommer kunders behov, og produktionen gør det muligt for os at garantere kvaliteten af vores produkter.
Det er værd at notere sig, at inden en formel kommer ud i butikkerne, har flere end 100 eksperter været involveret i dens skabelse!

SPØRGSMÅL
1

Hvordan skaber vi fantastiske formler?

En formel er  en kompleks kombination af aktive ingredienser og stoffer der agerer sammen.
De skal opbevares på en sådan måde, at de forbliver stabile for at opnå optimal effektivitet. 
Vores unikke viden består i at sammensætte disse aktive ingredienser i en formel baseret på ét krav:
At udvikle det mest ydestærke, unikke og sensoriske kosmetikprodukt i overensstemmelse med brandets signatur. 
Processen består af flere trin:  omhyggeligt udvalg af aktive stoffer og ingredienser, udvikle i henhold til deres begrænsninger for at skabe de mest innovative teksturer, forvandle dem til et kosmetisk produkt, der med sin sanselighed og effektivitet vil gøre indtryk på vores forbrugere. 

Det er vores ansvar at sikre os, at hvert produkts ydelse kan dokumenteres og er i overensstemmelse med kvalitetskriterierne, når det kommer ud til vores forbrugere.

SPØRGSMÅL
2

Hvordan evaluerer vi ydeevnen af vores produkter?

Det har altid været et vigtigt kriterie inden lanceringen af en ny formel, at den er ydedygtig. Samtidig med at hudplejeafdelingen blev skabt i 70erne, blev en specialafdeling med fokus på metoder til evaluering af ydeevne skabt hos L’Oréal.

Vores forskere har lige siden utrætteligt arbejdet på at udvikle hudplejeprodukter med bedre ydeevne ved at integrere formelteknologier og aktive stoffer med dokumenteret effektivitet ved hjælp af in-vitro og in-vivo tests, instrumenterede biofysiske metoder og kosmetokliniske test udført af uafhængige institutter.

For at gøre fremskridt kræver enhver videnskabelig eller teknisk disciplin pålidelige og relevante måleværktøjer til at karakterisere og beskrive udgangspunktet for de studerede populationer.  Disse redskaber er essentielle for forskere og specialister for at kunne estimere ydelsen af de handlinger, de foretager sig. Det verdensomspændende Skin Atlas’er blev udviklet og udgivet af L’Oréals eksperter med det formål objektivt at kunne sammenligne effekten af de produkter og behandlinger, de udviklede, ved brug af de samme evalueringskriterier, uanset hvem der foretog evalueringen.

SPØRGSMÅL
3

Er der kulturelle forskelle på forventningerne, når det drejer sig om formler?

Hver verdensdel har sine egne kulturelle varianser, hvilket eksempelvis er grunden til at kvinder, der også har forskellige hudtyper, giver udtryk for forskellige behov. I Asien, for eksempel, ses hudens aldringsproces hovedsageligt på hyperpigmentering, mens de mest synlige tegn på aldring i Europa er rynker. Det er grunden til, at vi har opført L’Oréal Paris laboratorier i forskellige dele af verden: Europa, Nord- og Sydamerika, Japan, Kina, Indien og Afrika. Deres mål er at tilpasse og udvikle formler, der virker specifikt for forbrugerne i netop det område, hvilket er fantastisk for alle! Denne udveksling og dette samarbejde med vores laboratorier rundt om i verden er en kæmpe inspirationskilde til vores opfindelser.

SPØRGSMÅL
4

Hvilke miljøbetingede udfordringer integrerer I, når i udvikler et produkt?

Udfordringen er at innovere. Med andre ord at finde på ny løsninger for kvinder ved at anvende seneste videnskabelige data og viden om hud og ingredienser samtidig med at sikre, at vi kombinerer L'Oréal koncernens miljømæssige og samfundsmæssige målsætninger med produktets ydeevne og kvalitet. Vi tager altid højde for virkningen af de aktive stoffer og råmaterialer, vi anvender.

SPOT (Sustainable Product Optimization Tool) er et unikt og innovativt evalueringsredskab udviklet af L’Oréal med henblik på at kunne evaluere et kosmetikprodukts samlede fodaftryk. SPOTs metode er den første i industrien, der kvantificerer den sociale miljømæssige ydeevne for alle vores produkter på tværs af alle aspekter af produktets livscyklus.

SPOT er resultatet af samarbejdet mellem diverse L’Oréal teams - bæredygtighed, emballage og forskning - i samarbejde med internationale eksterne eksperter. Det blev indført på tværs af alle L’Oréal mærker i 2017 og er nu helt integreret i design- og lanceringsprocessen for alle vores nye produkter. Få mere at vide her.