For L’Oréal er du som forbruger centrum i alt hvad vi gør. Vi elsker at høre fra dig, lære dig at kende og skabe og levere produkter, du har glæde af. Vi ved også, at mange elsker at kommunikere med os og derfor er der mange måder, hvorpå du kan dele dine oplysninger med os og hvor vi muligvis indsamler dem.
Hvordan indsamler eller modtager vi dine oplysninger?
Vi kan indsamle eller modtage oplysninger fra dig via vores websites, formularer, apps, enheder, L’Oréals produkt- eller brandsider på sociale medier mv. Nogle gange giver du os oplysningerne direkte (fx når du opretter en konto, når du kontakter os eller når du handler på vores websites/apps og i butikker/skønhedssaloner), nogle gange indsamler vi dem (fx ved at bruge cookies for at forstå, hvordan du bruger vores websites/apps) og nogle gange modtager vi dine oplysninger fra tredjeparter, eksempelvis andre enheder i L’Oréal-koncernen.
Når vi indsamler dine oplysninger, angiver vi de obligatoriske felter med stjerner. Disse oplysninger er nødvendige at behandle for at:
- opfylde vores aftale med dig (fx levere de produkter du har købt på vores websites/apps)
- give dig den service du har ønsket (fx at levere et nyhedsbrev); eller
- overholde lovkrav (fx ved fakturering).
Hvis du ikke indtaster oplysningerne, i de felter der er markeret med en stjerne, kan det påvirke vores evne til at levere produkterne og tjenesterne.
Vi beskriver nærmere i oversigten nedenfor, og forklarer:
- Gennem hvilken interaktion kan dine oplysninger blive afgivet eller indsamlet? Denne kolonne forklarer hvilken aktivitet eller situation du er involveret i, når vi bruger eller indsamler dine oplysninger. Fx, om du gennemfører et køb, tilmelder dig et nyhedsbrev, eller kigger på et website/app.
- Hvilke oplysninger kan vi modtage direkte fra dig eller fra din interaktion med os? Denne kolonne beskriver hvilke typer af oplysninger vi kan indsamle om dig, afhængigt af situationen.
- Hvordan og hvorfor kan vi bruge dem? Denne kolonne beskriver, hvad vi må gøre med dine oplysninger og formålene med at indsamle dem.
- Hvad er retsgrundlaget for at bruge dine personoplysninger? Denne kolonne beskriver grundlaget for, at vi kan bruge dine oplysninger.
Afhængigt af det formål oplysningerne bruges til, kan retsgrundlaget for behandlingen af dine oplysninger være:
- Dit samtykke
- Vores legitime interesse, som kan være:
- Forbedring af vores produkter og tjenester: nærmere bestemt, vores forretningsmæssige interesse i bedre at forstå dine behov og forventninger, og hermed kunne forbedre vores tjenester, websites/apps/enheder, produkter og brands til vores forbrugeres fordel.
- Forebyggelse af misbrug: sikre at betaling gennemføres uden svig og misbrug.
- Sikring af vores værktøjer: sørge for at de værktøjer, der bruges af dig (vores websites/apps/enheder) er sikre, at de virker korrekt og at de løbende bliver forbedret.
- Opfyldelse af en kontrakt, nærmere bestemt for at levere de tjenester du ønsker fra os
- En juridisk forpligtelse, hvor en behandling er påkrævet ved lov.
Under hvilke interaktioner kan du give og vi indsamler dine oplysninger?
|
Hvilke oplysninger kan vi modtage direkte fra dig eller fra din interaktion med os?
|
Hvordan og hvorfor kan vi bruge dem?
|
Hvad er retsgrundlaget for at bruge dine personoplysninger?
|
Oprettelse af konto og administration
Oplysninger indsamlet under oprettelsen af en konto på L’Oréals websites/apps, via et login på sociale medier eller i butikker.
|
Afhængigt af hvor meget du interagerer med os, kan disse oplysninger være omfattet:
- Navn og efternavn
- Køn
- E-mailadresse
- Adresse
- Telefonnummer
- Billede
- Fødselsdato eller aldersgruppe
- Id, brugernavn og kodeord
- Personlig beskrivelse eller præferencer
- Ordredetaljer
- Profil på sociale medier (hvis du bruger login via sociale medier eller deler disse oplysninger med os).
|
For at:
- Håndtere dine ordrer
- Administration af konkurrencer, kampagner, undersøgelser eller konkurrencer du vælger at deltage i
- Svare på dine spørgsmål og på anden vis kommunikere med dig
- Tilbyde dig et loyalitetsprogram
- Gøre det muligt for dig at justere dine præferencer
|
-
Opfyldelse af en kontrakt
Levere den ydelse du har ønsket (fx oprettelse af en konto, gennemføre en undersøgelse eller købe et produkt).
|
-
Sende dig markedsføringsmateriale (hvis du har anmodet om det), der kan være tilpasset din ”profil” (fx baseret på de personoplysninger vi har om dig og dine præferencer).
|
-
Samtykke
Sende dig direkte markedsføring.
|
-
Tilbyde dig personligt tilpassede tjenester baseret på dine karakteristika
- Overvåge og forbedre vores websites/apps
- Lave analyser eller samle statistik
- Sikre vores websites/apps og beskytte dig og os mod misbrug.
|
-
Legitim interesse
Sikre at vores websites/apps forbliver sikre, for at beskytte dem mod misbrug og hjælp til at vi bedre kan forstå dine behov og forventninger og hermed forbedre vores tjenester, produkter og brands.
|
Nyhedsbreve og markedsførings-kommunikation via abonnement
|
Afhængigt af hvor meget du interagerer med os, kan disse oplysninger være omfattet:
- E-mailadresse
- Navn og efternavn
- Personlig beskrivelse eller præferencer
- Profil på sociale medier (hvis du bruger login via sociale medier eller deler disse oplysninger med os).
|
For at:
- Sende dig markedsføringsmateriale (hvis du har anmodet om det), der kan være tilpasset din ”profil” baseret på de personoplysninger vi har om dig og dine præferencer (herunder placering af din foretrukne butik).
|
-
Samtykke
Sende dig direkte markedsføring. Samtykket kan altid trækkes tilbage.
|
-
Udarbejde analyser eller indsamle statistik
|
-
Legitim interesse
Skræddersy vores markedsføringsmateriale, vurdere dets effektivitet og sikre, at du får den mest relevante oplevelse og hjælpe os til bedre at forstå dine behov og forventninger og dermed forbedre vores tjenester, produkter og brands.
|
Opretholde en opdateret ”fritagelsesliste”, hvis du har frabedt dig at blive kontaktet.
|
-
Juridisk forpligtelse
Opbevaring af dine oplysninger på en ”fritagelsesliste”, hvis du har frabedt dig at modtage mere direkte markedsføring fra os.
|
Administration af køb og ordrer
|
Afhængigt af hvor meget du interagerer med os, kan disse oplysninger være omfattet:
- Navn og efternavn
- E-mailadresse
- Adresse (til levering og fakturering)
- Telefonnummer
- Personlig beskrivelse eller præferencer
- Profil på sociale medier (hvis du bruger login via sociale medier eller deler disse personoplysninger med os)
- Transaktionsoplysninger, herunder købte produkter og placering af butik
- Betalingsoplysninger
- Købshistorik.
|
For at:
- Kontakte dig med henblik på at færdiggøre din ordre, hvis du har gemt din indkøbskurv eller har produkter i din indkøbskurv, men ikke har gennemført dit køb ved kassen
- Informere dig, når et produkt du ønsker at købe er på lager
- Administrere og følge din ordre herunder levering til den adresse du har oplyst
- Administrere betalingen af din ordre. Bemærk, at betalingsoplysninger (kreditkortnummer/Paypal-oplysninger/bankkontooplysninger) ikke indsamles direkte af os, men af udbydere af betalingstjenester
- Håndtere enhver kontakt du har med os vedrørende din ordre.
|
-
Opfyldelse af en kontrakt
Levere den ydelse du har ønsket (køb).
|
-
Sikre transaktionerne mod misbrug. Bemærk, at vi bruger en tredjepartsleverandørs løsning til at påvise svig og til at sikre at betalingen gennemføres og er udført af dig eller en person, der er autoriseret af dig
- Berigelse af din profil, hvis du laver et køb ved hjælp af dine brugeroplysninger
- Måle tilfredshed
- Håndtere enhver tvist vedrørende et køb
- Statistiske formål.
|
-
Legitim interesse
Beskytte dig og os mod svigagtige transaktioner og sikre at betaling gennemføres uden svig og misbrug.
|
Online ”surfing”
Oplysninger indsamlet via cookies eller lignende teknologier (”Cookies”*) som en del af din færden på L’Oréals websites/apps og/eller på tredjeparters websites/apps.
For oplysninger om specifikke cookies, der er placeret via en given website/app, bedes du se Cookieoversigten.
*Cookies er en lille tekstfil, der gemmes på din enhed (computer, tablet eller mobil), når du er på internettet, herunder L’Oréral-koncernens websites.
|
Afhængigt af hvor meget du interagerer med os, kan disse oplysninger være omfattet:
- Oplysninger relateret til din brug af vores websites/apps
- Hvilket site du kom fra
- Login-oplysninger
- Sider du har kigget på
- Videoer du har set
- Bannere du har klikket på
- Produkter du har søgt efter
- Din lokalitet
- Varighed af dit besøg
- Produkter du har valgt til din indkøbskurv.
Tekniske oplysninger:
- IP-adresse
- Oplysninger om browseren
- Oplysninger om enheden.
En unik identifikator tildelt hver besøgende og udløbsdatoen for en sådan identifikator.
|
Vi bruger cookies, hvor det er relevant, sammen med andre personoplysninger du allerede har delt med os (fx tidligere køb, eller om du er tilmeldt vores nyhedsbrev) eller til følgende formål:
- For at understøtte funktionaliteten af website/apps:
- Korrekt visning af indhold
- Danne og huske en indkøbskurv
- Oprette og huske dit login
- Tilpasset brugerflade som fx sprog
- Parametre der er knyttet til din enhed, herunder din skærmopløsning mv.
- Forbedring af vores websites/apps, fx ved at teste nye idéer.
- For at sikre, at websitet/app’en er sikker og beskytter dig mod svig eller misbrug af vores websites eller tjenester, fx ved at udføre fejlfinding.
- Udarbejde statistik:
- For at undgå, at besøgende bliver optaget to gange
- For at kende brugernes reaktion på vores reklamekampagner
- For at forbedre vores tilbud
- For at vide hvordan du har fundet vores websites/apps.
|
-
Legitim interesse
Sikre at vi leverer websites/apps, reklamer og kommunikation der fungerer korrekt og løbende forbedres med cookies, der (i) er afgørende for funktionaliteten af vores websites/apps, (ii) der bruges til at holde vores websites/apps sikre.
|
-
Levere adfærdsbaseret onlinereklame:
- For at vise dig onlinereklamer for produkter du kan have interesse i, baseret på din tidligere adfærd
- For at vise dig annoncer og indhold på sociale medier.
- At skræddersy vores tjenester til dig:
- for at sende dig anbefalinger, markedsføring eller indhold baseret på din profil og dine interesser
- for at vise vores websites/apps skræddersyet til dig, som fx at huske din indkøbskurv eller login, dit sprog, cookies til tilpasset brugerflade (fx parametre knyttet til din enhed, herunder skærmopløsning, præferencer til skrifttype mv.).
- At tillade deling af vores indhold på sociale medier (knapper til deling, der viser webstedet).
|
-
Samtykke
Alle andre cookies. Samtykket kan altid trækkes tilbage.
|
Kampagner
Oplysninger indsamlet under et spil, konkurrencer, kampagnetilbud, ønsker om prøver, undersøgelser.
|
Afhængigt af hvor meget du interagerer med os, kan disse oplysninger være omfattet:
- Navn og efternavn
- E-mailadresse
- Telefonnummer
- Fødselsdato
- Køn
- Adresse
- Personlig beskrivelse eller præferencer
- Ordredetaljer
- Profil på sociale medier (hvis du bruger login via sociale medier eller deler disse personoplysninger med os)
- Andre oplysninger om dig selv du har delt med os (fx via din ”Min konto”-side, ved at kontakte os, eller ved at levere dit eget indhold, som billeder eller en anmeldelse, eller et spørgsmål via chat-funktionen der er tilgængelig på nogle websites/apps, eller ved at deltage i en konkurrence, et spil eller en undersøgelse).
|
-
For at udføre de opgaver, du har anmodet om, fx at administrere din deltagelse i konkurrencer, spil og undersøgelser, herunder for at imødekomme dine tilbagemeldinger og forslag.
|
-
Opfyldelse af en kontrakt
Levere den ydelse du har ønsket.
|
|
-
Legitim interesse
Hjælp til at vi bedre kan forstå dine behov og forventninger og hermed forbedre vores tjenester, produkter og brands.
|
-
Sende dig markedsføringsmateriale (hvis du har anmodet om det).
|
-
Samtykke
Sende dig direkte markedsføring. Samtykket kan altid trækkes tilbage.
|
Brugergenereret indhold
Oplysninger indsamlet i forbindelse med din indsendelse eller deling af indhold på en af vores sociale medieplatforme eller din accept af vores genanvendelse af indhold du har delt på sociale medieplatforme
|
Afhængigt af hvor meget du interagerer med os, kan disse oplysninger være omfattet:
- Navn og efternavn eller alias
- E-mailadresse
- Billede
- Personlig beskrivelse eller præferencer
- Profil på sociale medier (hvis du bruger login via sociale medier eller deler disse oplysninger med os).
- Andre oplysninger om dig selv du har delt med os (fx via din ”Min konto”-side, ved at kontakte os, eller ved at levere dit eget indhold, som billeder eller en anmeldelse, eller et spørgsmål via chat-funktionen der er tilgængelig på nogle websites/apps).
|
-
I overensstemmelse med de specifikke vilkår og betingelser accepteret af dig:
- At dele din anmeldelse eller dit indhold
- At reklamere for vores produkter
|
-
Samtykke
Genbruge det indhold du har delt online. Samtykket kan altid trækkes tilbage.
|
|
-
Legitim interesse
Hjælp til at vi bedre kan forstå dine behov og forventninger og hermed forbedre vores tjenester, produkter og brands.
|
Brug af apps og enheder
Oplysninger indsamlet på baggrund af din brug af vores apps og/eller enheder
|
Afhængigt af hvor meget du interagerer med os, kan disse oplysninger være omfattet:
- Navn og efternavn
- E-mailadresse
- Sted
- Fødselsdato
- Personlig beskrivelse eller præferencer
- Billede
K
- arakteristika, herunder hud/hårtype
- Geografisk lokalitet.
|
For at:
- Give dig den ønskede ydelse (fx online-test af vores produkter, købe vores produkter via app’en eller på relaterede web-shops, råd og nyheder om solbeskyttelse, hårplejerutiner mv.)
- Analysere dine karakteristika og anbefale passende produkter (herunder individuelt tilpassede produkter og anbefalinger til rutiner)
- Give dig anbefalinger til produkter og rutiner.
|
-
Opfyldelse af en kontrakt
Levere den ydelse du har ønsket (herunder, om nødvendigt, forsknings- og innovationsafdelingens analyse af den for tjenesten nødvendige algoritme).
|
-
Til forskning og innovation af forskere i L’Oréal-koncernen
- Til overvågning og forbedring af vores apps og enheder
- Statistiske formål.
|
-
Legitim interesse
Altid at forbedre de ønskede produkter og tjenester, der passer dine behov og forventninger og til forsknings- og innovationsformål.
|
Henvendelser
Oplysninger indsamlet når du stiller spørgsmål (fx gennem vores kundeservice) vedrørende vores brands, produkter og deres brug.
|
Afhængigt af hvor meget du interagerer med os, kan disse oplysninger være omfattet:
- Navn og efternavn
- Telefonnummer
- E-mailadresse
- Andre oplysninger om dig selv du har delt med os i forbindelse med din forespørgsel (herunder eventuelt oplysninger om velvære og helbred)
|
At besvare dine henvendelser;
Forbinde dig med de relevante tjenester, hvor det er nødvendigt.
|
-
Samtykke
Behandling af din forespørgsel. Samtykket kan altid trækkes tilbage.
|
|
-
Legitim interesse
Hjælp til at vi bedre kan forstå dine behov og forventninger og hermed forbedre vores tjenester, produkter og brands.
|
-
Til kosmetisk overvågning:
- Overvåge og forhindre uønskede hændelser i forbindelse med brugen af vores produkter
- Lave undersøgelser vedrørende sikker brug af vores produkter
- Udføre og følge op på korrigerende eventuelt nødvendige foranstaltninger der træffes.
|
-
Juridisk forpligtelse
Overholde juridiske forpligtelser om overvågning af uønskede virkninger af produkter.
|
Automatiserede afgørelser
Vi bruger tredjepartsleverandørers løsninger med det formål at sikre transaktioner på vores websites/apps/enheder mod svindel og misbrug. Metoden til at opdage bedrageri er fx baseret på simpel sammenstilling, samkøring, gruppering, forudsigelse og påvisning af uregelmæssigheder ved at bruge intelligente programmer og forskellige teknikker til sammensmeltning og sortering af data.
Processen med at undersøge mulig svindel kan være fuldstændig automatiseret, men kan også involvere menneskelig indgriben, hvor en person træffer den endelige afgørelse. Under alle omstændigheder træffer vi rimelige forholdsregler og sikkerhedsforanstaltninger for at begrænse adgang til dine oplysninger.
Som et resultat af processen med at opdage mulig svindel kan du opleve (i) forsinkelse i behandlingen af din ordre/anmodning, mens din betaling bliver gennemgået af os og (ii) begrænset adgang til eller at blive udelukket fra en tjenesteydelse, hvis der identificeres en risiko for svig. Du har ret til, at få adgang til de oplysninger vi baserer vores beslutning på. Se venligst afsnittet ”Dine rettigheder og valg” nedenfor.
Profilering
Når vi sender eller viser personligt tilpasset kommunikation eller indhold, kan vi bruge nogle teknikker der betegnes som ”profilering” (dvs. enhver form for automatisk behandling af personoplysninger, der består i at anvende disse til at evaluere visse personlige aspekter vedrørende en fysisk person, især med henblik på at analysere eller forudsige aspekter vedrørende den fysiske persons personlige præferencer, interesser, økonomiske situation, adfærd, lokalitet, sundhedsoplysninger, pålidelighed eller færden). Det betyder, at vi kan indsamle dine personoplysninger i de forskellige scenarier, der er nævnt i oversigten ovenfor. Vi centraliserer disse oplysninger og analyserer dem for at kunne vurdere og forudsige dine personlige præferencer og/eller interesser.
Baseret på vores analyse sender eller viser vi kommunikation og/eller indhold, der er skræddersyet til dine interesser/behov.
Under visse omstændigheder har du ret til, at gøre indsigelse mod brugen af dine oplysninger til ”profilering”. Se venligst afsnittet ”Dine rettigheder og valg” nedenfor.
Hvem har adgang til dine personoplysninger?
Vi kan dele dine personoplysninger i L’Oréal-koncernen for at overholde vores juridiske forpligtelser, for at forhindre svig og/eller sikre vores værktøjer, forbedre vores produkter og tjenester, eller efter at have indhentet dit samtykke til at dele oplysningerne.
Afhængigt af de formål de blev indsamlet til, og kun i det omfang det er nødvendigt, kan L’Oréal-enheder rundt om i verden få adgang til dine personoplysninger, dog i pseudonymiseret form, hvor det er muligt (forhindrer direkte identifikation) og, hvor det er nødvendigt for at levere de ønskede tjenester.
Vi kan også dele dine personoplysninger i pseudonymiseret form (forhindrer direkte identifikation) med forskere fra L’Oréals Forskning & Innovation, herunder dem der er lokaliseret uden for dit land, med henblik på forskning og innovation.
Hvor det er tilladt, kan vi også dele dine personoplysninger, herunder dem der er indsamlet via cookies, mellem vores brands, med henblik på at harmonisere og opdatere de oplysninger du deler med os, for at udføre statistikker baseret på dine karakteristika og skræddersy vores kommunikation.
Besøg venligst L’Oréal-koncernens website for yderligere oplysninger om L’Oréal-koncernen, vores brands og placeringer.
Vi kan dele dine personoplysninger med henblik på markedsføring med tredjeparter eller enheder i L’Oréal-koncernen.
Vi deler kun personoplysninger med tredjeparter med henblik på direkte markedsføring, hvis vi har dit samtykke. Hvis dine oplysninger behandles af en tredjepart, fungerer denne som dataansvarlig og dennes egne vilkår, betingelser og privatlivspolitik vil være gældende. Du bør grundigt gennemgå deres dokumentation før du giver dit samtykke til at videregive dine oplysninger til den pågældende tredjepart.
Dine personoplysninger kan også blive behandlet af vores betroede tredjepartsleverandører på vores vegne.
Vores betroede tredjeparter udfører en række forretningsaktiviteter på vores vegne. Vi giver dem kun de oplysninger, de har behov for til at udføre tjenesten, og vi kræver at de ikke bruger dine personoplysninger til andre formål. Vi gør altid vores bedste for at sikre, at alle tredjeparter vi samarbejder med behandler dine personoplysninger sikkert. Vi kan for eksempel overdrage tjenester, der kræver behandling af personoplysninger, til:
- Tredjeparter, der understøtter og hjælper os med at levere digitale- og e-handelstjenester, såsom social listening, lokalisering af butikker, loyalitetsprogrammer, identity management, vurderinger og anmeldelser, CRM, webanalyser og søgemaskiner, kurateringsværktøjer til brugergenereret indhold
- Annoncering, markedsføring, marketingbureauer, der hjælper os med at levere reklame, markedsføring og kampagner, at analysere deres effektivitet og til at hjælpe os med at administrere din kommunikation og spørgsmål
- Tredjeparter, der er krævet for at levere et produkt til dig, fx post/forsendelsestjenester
- Tredjeparter, der understøtter og hjælper os med at levere IT-tjenester såsom udbydere af platforme, hosting-tjenester, vedligehold og support af vores databaser samt vores software og applikationer, der kan indeholde dine personoplysninger (sådanne tjenester kan nogle gange forudsætte adgang til dine oplysninger for at udføre de nødvendige opgaver)
- Betalingstjenester og udbydere af kreditvurderinger med det formål at vurdere din kreditværdighed og verificere dine oplysninger, hvor dette er en betingelse for at indgå en kontrakt med dig
- Tredjeparter, der hjælper os med kundeservice og overvågning af uønskede hændelser ved brug af kosmetik.
Vi kan videregive dine personoplysninger til tredjeparter:
- I det tilfælde, at vi sælger en forretningsenhed eller aktiver, kan vi videregive dine personoplysninger til køberen af en sådan forretningsenhed eller aktiver. Hvis L’Oréal eller en del af dets aktiver erhverves af en tredjepart er personoplysninger om kunderne en af de erhvervede aktiver. I dette tilfælde er det køberen, der er den nye dataansvarlige og behandlingen af dine personoplysninger sker i henhold til dennes privatlivspolitik.
- Hvis vi er forpligtede til at offentliggøre eller dele dine personoplysninger for at overholde en juridisk forpligtelse eller for at håndhæve eller anvende vores vilkår for brug/salg eller andre vilkår og betingelser du har accepteret, eller for at beskytte L’Oréals rettigheder, ejendom eller vores kunders og medarbejderes sikkerhed.
- Hvis vi har dit samtykke til at gøre det.
- Hvis vi ved lov må gøre det.
Vi kan videregive dine personoplysninger til vores samarbejdspartnere:
- Hvis en tjeneste du abonnerer på er lavet af L’Oréal og en samarbejdspartner (fx en co-branded app). I så fald behandler L’Oréal og samarbejdspartneren dine personoplysninger til hver deres formål, og dine oplysninger behandles:
af L’Oréal i overensstemmelse med denne Privatlivspolitik
af samarbejdspartneren, der også handler som dataansvarlig, på dennes vilkår og betingelser og i overensstemmelse med dennes privatlivspolitik.
- Hvis du har accepteret at modtage markedsføringsmateriale og kommerciel kommunikation fra en L’Oréal-samarbejdspartner med et aktivt tilvalg (fx via en App, der er brandet af L’Oréal og stillet til rådighed for samarbejdspartnere). I så fald behandler samarbejdspartneren dine personoplysninger og denne handler som dataansvarlig på egne vilkår og betingelser og i overensstemmelse med egen privatlivspolitik.
- Vi kan dele vores samarbejdspartneres indhold fra de sociale netværk. Hvis du søger på indhold fra sociale netværk på vores websites/apps kan der blive sat en cookie fra et sådant socialt netværk på din enhed. Vi opfordrer dig til at læse cookiepolitikkerne på de relevante sociale netværk for uddybende information.
Vi udbyder eller sælger ikke dine personoplysninger.
Hvor opbevarer vi dine personoplysninger?
De oplysninger vi indsamler fra dig kan blive overført til, givet adgang fra og opbevaret på en destination uden for det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (”EØS”). De kan også blive behandlet af medarbejdere, uden for EØS, der arbejder for os eller en af vores tjenesteudbydere.
L’Oréal overfører kun personoplysninger uden for EØS på en sikker og lovlig måde. Da ikke alle lande har lovgivning om brug og overførsel af personoplysninger, tager vi de fornødne skridt for at sikre at tredjeparter overholder forpligtelserne i denne Politik. Disse skridt kan omfatte gennemgang af tredjeparters privatlivspolitikker og sikkerhedsstandarder og/eller indgåelse af passende kontrakter (baseret på EU-kommissionens skabelon, der er tilgængelig her).
Kontakt os venligst for yderligere information, som beskrevet under ”Kontakt” nedenfor.
Hvor lang tid opbevarer vi dine personoplysninger?
Vi opbevarer kun dine personoplysninger så længe vi har brug for dem til det formål, de er indsamlet til, for at imødekomme dine behov eller for at overholde vores juridiske forpligtelser.
For at fastsætte slettefristen for dine oplysninger, ser vi på følgende kriterier:
- Når du køber produkter eller tjenester, opbevarer vi dine personoplysninger i hele vores kontraktforhold
- Når du deltager i en kampagne, opbevarer vi dine personoplysninger i kampagnens løbetid
- Når du kontakter os med en forespørgsel, opbevarer vi dine personoplysninger i den tid det er nødvendigt for behandlingen af din forespørgsel
- Når du opretter en konto, opbevarer vi dine personoplysninger indtil du anmoder om at få dem slettet eller efter en periode uden aktivitet (ingen aktiv interaktion med brands) defineret i overensstemmelse med lokale regler og vejledninger
- Når du har givet samtykke til direkte markedsføring, opbevarer vi dine personoplysninger indtil du afmelder dig eller anmoder om at blive slettet, eller efter en periode uden aktivitet (ingen aktiv interaktion med brands) defineret i overensstemmelse med lokale regler og vejledninger
- Når der sættes cookies på din computer, opbevarer vi dem så længe det er nødvendigt for at opnå deres formål (fx i løbetiden for en indkøbskurv-cookie eller en session-cookie) og i en defineret periode i overensstemmelse med lokale regler og vejledninger.
Vi kan beholde nogle personoplysninger for at overholde vores juridiske og regulatoriske forpligtelser samt for at udøve vores rettigheder (fx at fremsætte vores krav ved en domstol) eller til statistiske eller historiske formål.
Når vi ikke længere har behov for at bruge dine personoplysninger fjernes de fra vores systemer og registre eller bliver anonymiseret, så du ikke længere kan identificeres ud fra dem.
Er dine personoplysninger i sikkerhed?
Vi er forpligtede til at opbevare dine personoplysninger sikkert og træffe alle rimelige forholdsregler hertil. Vi kræver ved kontrakt, at betroede tredjeparter, der behandler dine personoplysninger på vegne af os, gør det samme.
Vi gør altid vores bedste for at beskytte dine personoplysninger og når vi har modtaget disse, har vi strenge procedurer og sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre uautoriseret adgang. Da overførsel af informationer ikke er fuldstændig sikkert, kan vi ikke garantere sikkerheden for de af dine oplysninger, der sendes til vores side. Således er enhver overførsel på egen risiko.
Links til tredjeparters sider og login via sociale medier
Vores websites og apps kan fra tid til anden indeholde links til og fra vores samarbejdspartneres netværk, annoncører og tilknyttede virksomheder. Hvis du følger et link til en af disse websites, skal du være opmærksom på, at disse sider har deres egne privatlivspolitikker og at vi ikke er ansvarlige eller står til ansvar for disse politikker. Gennemgå venligst politikkerne inden du sender personoplysninger til disse sider.
Vi kan også tilbyde dig muligheden for at bruge dit login fra et socialt medie. Hvis du gør det, skal du være opmærksom på, at du, afhængigt af dine indstillinger på det sociale medie, deler dine profiloplysninger med os. Se venligst det relevante medies platform og gennemgå dets privatlivspolitik for at forstå hvordan dine personoplysninger deles og bruges i denne sammenhæng.
Sociale medier og brugergenereret indhold
Nogle af vores websites og apps giver brugere mulighed for at dele deres eget indhold. Husk, at indhold der lægges ud på en af vores sociale medieplatforme kan ses af offentligheden og du bør derfor være forsigtig med at dele visse personoplysninger, fx finansielle oplysninger eller oplysninger om din adresse. Vi er ikke ansvarlige for handlinger foretaget af andre personer, hvis du har delt personoplysninger på en af vores sociale medieplatforme og vi anbefaler, at du ikke deler sådanne oplysninger.